reede, 19. juuni 2015

Waterloo 2015 19.06


Sajandi suurüritust olin oodanud ilmselt juba kusagil 11-12 aastat. Lõviga mäge, kogu huvitavat näitusekompleksi ja vanu lahinguväljasid olin varem külastanud umbes kahe käe sõrmede arv kordi. Belglased oskavad oma turismiatraktsioone müüa ja see kõik on tõepoolest väga huvitav. Selle tulemusel tean ma peast üht ja aunult üht ajaloodaatumit: 18.06.1815. Mälumängus ma kindlasti feilin. Nüüd siis oli kauaoodatud päev käes, 15-eurosed piletid ammu ostetud - ehk siis kõige odavamad. 
Rongiga Braine d'Alleaudi, edasi jalutasin Mäe poole ja otsisin aardeid. Esimesest ei leidnud midagi, vaatasin vale vihjepilti. Aga kabel oli nunnu.

Ja selle ringi juurest oli ka aare kadunud, olidki kõik need 3 asja kadunud, mida plaanisin leida, ok üks neist oli ikkagi alles, aga teises kohas.

Saabusin laagri juurde õigeaegselt - justjust algas osalejate marss lahinguvälja suunas. Häda oli aga selles, et selle paremaloleva puu otsas on aare - mis jäigi sel korral kätte saamata. Eelmisel päeval Eventi korraldanud Kanada näitleja rääkis, et ta oli ka seal ümber puu käinud, ise briti vormis, ja no ei saa ju ronida sellises kostüümis sinna .. siis oli üks sealsamas passinud sakslane oma abi pakkunud, et ta on juba viiele näitlejale selle sealt alla toonud :D Kahjuks ei kohanud seda sakslast ,mina :(

Ja paraad alaku! Juubelishowst võttis osa 6000 näitlejat paljudest maadest, pealtvaatajate arvu olen kuulnud pakutavat 200 000 kanti. Ja tõepoolest - asi, mis šokeeris, oli inimeste üüratu hulk. Julgeks võrrelda vaid Pariisiga aastavahetusel.






aare ripub seal














































15euriste seisupiletite kohtadelt ei näinud peaaegu midagi. Tunnikese pärast taipasin sealt ära liikuda.













need hooned olid maketid lahingus suurt rolli omanud farmihoonetest, tagapool on valged ja, aga oma piletiga kohalt seda ei näinud


































fantoomlennuk aastast 1815 v

































laeb relva?
























































Nii kena on seal õhtusel ajal :)

Läksin pisut enne ürituse lõppu ära lootes saada rongile enne suuri masse. Aga seda lootsid ilmselt väga paljud. Rongkäik raudteejaama oli korralik. Raudteejjaama tunnelis ei lastud perroonidele, õigemini lasti jupikaupa, kuna rongid täis ja perroonid täis, siis lihtsalt rohkem ei lubatud. Oleksin saanud mitu tundi varem Brüsselisse, aga lihtsalt ei saanud rongile. Mõni kaebas klaustrot. Ega ma seal tunnelis väga kaua ei passinud, alla poole tunni vast. Siis öeldi, et liduge - kolmas perroon Brüssel. Lidusime. Rong ei olnud stardivalmis, ootasin kohe ukse taga, see oleks olnud ikaldus, kui poleks istuma saanud, sest jalad olid üliväsinud. Lõpuks avanes uks, võtsin mõnusa koha ja ootasin. Rong startis poole tunni pärast, aga mis siis, ma ju istusin. Tuppa jõudsin keskööl, kuigi olin raudteejaamas veerand 11, rong sõitis vaid 15min ja metrooga oli vaja sõita samuti 10-15min. Üüratu järjekord võis olla tekkinud sinna raudteejaama tunneli taha, aga seda ma ei näinud, Ma ei näinud ka seda, milline ikaldus võis olla sealt autoga minemasaamine. Rahvast oli ikka nii palju, et raske on ette kujutada. Aga vaadake fotosid ja live http://www.waterloo2015-live.org/ ise. Järgmine üritus alles 10a pärast, aga see pole enam juubelietendus.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar